Personlige forhold: Vielse, flytning, pas, kørekort m.v.

Her kan du læse om bl.a. vielse, testamente, adresseoplysninger, familieforhold, flytning, kørekort, pas m.m.

Begravelseshjælp

Begravelseshjælp udbetales som et engangsbeløb af Udbetaling Danmark.

Den digitale borger

Alle borgere over 15 år skal have en Digital Postkasse, som offentlige myndigheder kan sende post til. For at få adgang til din Digitale Postkasse, skal du bruge MitID.
Aktindsigt
Persondataloven indeholder en række regler om registreredes rettigheder og enhver har ret til aktindsigt efter Offentlighedsloven.
Når du besøger vores hjemmeside, indsamler Jammerbugt Kommune oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold.
Digital Post
Offentlige myndigheder kommunikerer digitalt både til borgere, virksomheder og foreninger. Det er dit ansvar at 'tømme postkassen'. Læs mere om krav og muligheder her.
MitID
MitID afløser NemID for at styrke sikkerheden og gøre dig klar til fremtidens digitale muligheder og udfordringer.
Mit overblik
Mit Overblik er din helt personlige side og indgang til det offentlige på borger.dk, hvor du kan se nogle af de oplysninger det offentlige har om dig.
Vi passer på dine oplysninger
Jammerbugt Kommune passer godt på dine personoplysninger.
Digital Fuldmagt
Med Digital Fuldmagt giver du en anden lov til at handle på dine vegne i en række selvbetjeningsløsninger. Du kan give fuldmagt til fx at se din sundhedsjournal, laboratoriesvar på sundhed.dk eller melde flytning på borger.dk.

Flytning

Hvad skal du have styr på, når du skal flytte? Se regler og huskelister her.

Kørekort

Hvad skal du have styr på, når du skal have kørekort? Se regler og huskelister her.

Legitimationskort

Du kan få udstedt et legitimationskort, hvis du ikke har et pas eller et kørekort. Du kan frit vælge kommune.

Læge og sygesikring

Læs om lægevalg, lægevagt, sundhedskort, sygesikringsgrupper og det blå sygesikringskort.

Navne- og Adresseoplysninger

Her kan du læse mere om navne- og adressebeskyttelse, bopælsattest, Robinsonlisten og adresse-og beboerforespørgsel.

Når I vil giftes

Vil I giftes? Tillykke! Se her hvad der skal til - og hvordan det kan foregå.

Offentlig Begravelse

Borgere, som ikke efterlader sig formue, og som ikke har familie eller pårørende, der kan eller ønsker at forestå begravelsen, kan i særlige tilfælde begraves eller bisættes med hjælp fra det offentlige.

Pas

Skal du eller dit barn have nyt pas? Se her hvordan, og hvad det koster.

Skilsmisse og Familiebrud

Her kan I få et overblik over det I har brug for at vide, hvis I går fra hinanden.

Testamente

Du kan oprette et testamente, hvis du ønsker at andre end dine tvangsarvinger skal have glæde af din formue.