You can use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Using this service may place a cookie on your computer.

MitID

MitID afløser NemID i løbet af 2022 for at styrke sikkerheden og gøre dig klar til fremtidens digitale muligheder og udfordringer.

Sidens indhold

Hvorfor skal du have MitID?

MitID styrker sikkerheden og er klar til fremtidens digitale muligheder og udfordringer. Du kan bruge MitID til alt det, du tidligere har brugt NemID til, f.eks. logge på netbanken eller læse post fra det offentlige.

Det er gratis at få og bruge MitID.

Der vil være en løbende overgang fra NemID til MitID. Husk derfor at beholde dit NemID-nøglekort eller nøgleappen, indtil NemID er helt udfaset.

Sådan får du MitID

Langt de fleste NemID-brugere skal have MitID via deres net- eller mobilbank. Når det er din tur til at få MitID får du besked, når du logger ind i din net- eller mobilbank.

Der er mulighed for at få hjælp til MitID i kommunens Borgerservice.

Hvad skal du huske, når du skal have hjælp til MitID i Borgerservice?

  • Din telefon
  • Hvis du vil have MitID på din telefon er det en god idé at installere app'en, inden du møder op i Borgerservice. Den finder du her: AppStore - GooglePlay
  • Dit NemID
  • Gyldige legitimationtyper til MitID

Du kan få flere oplysninger hos Digitaliseringsstyrelsen om MitID.

Den Digitale Hotline

Den Digitale Hotline kan hjælpe dig med at bestille tid i Borgerservice og vejlede dig i de digitale selvbetjeningsløsninger. Medarbejderne i Den Digitale Hotline kan også besvare generelle spørgsmål om f.eks. pas, kørekort og digital post. Her kan du også få hjælp uden for den normale åbningstid. 

7020 0000
Kun telefonisk henvendelse

Åbningstider telefon:

Mandag-torsdag 

8-20

Fredag

8-16

Lørdag og helligdage

LUKKET

Søndag

16-20