Miljøvurdering af konkrete projekter (VVM)

Anlæg der kan have væsentlige virkninger på miljøet, skal vurderes efter Miljøvurderingslovens bestemmelser, inden der kan gives tilladelse til etablering, ændring eller udvidelse. VVM står for Vurdering af Virkninger på Miljøet.

Miljøvurdering af mindre projekter

Mindre miljøbelastede projekter fremgår Miljøvurderingsloven bilag 2.

Hvis jeres projekter er omfattet af bilag 2, skal I indsende en ansøgning til os. I skal bruge Miljøstyrelsens ansøgningsskema.

Vi gennemgår jeres ansøgning og afgør om jeres projekt er omfattet af kravet om miljøkonsekvensvurdering.

Ansøgningsskemaet skal sendes til Jammerbugt Kommune.

I kan finde hjælp til udfyldelse af skemaet på Miljøstyrelsens hjemmeside

Miljøvurdering af store projekter

Hvis jeres projekter er omfattet af Miljøvurderingslovens bilag 1, skal I udarbejde en miljøkonsekvensvurdering (rapport).

Se projekter der er omfattet af bilag 1

Kommunen sætter retningslinjer for indholdet  i rapporten. I skal derfor starte med at indsende en projektbeskrivelse til Jammerbugt Kommune

Vækst- og udviklingsforvaltningen

Sikkerpost

Vækst og udvikling arbejder med fire hovedområder: Plan og miljø, Teknik og forsyning, Kultur, fritid og landdistrikter og Vækst (erhverv og turisme).

vu@jammerbugt.dk
Lundbakvej 5