Økonomi: Skat, pension, gæld m.v.

Læs om økonomi i familien, tilskud, SU, fradrag, NemKonto og betalingsservice.

Skat

Læs om restskat, forskudsopgørelse, årsopgørelse, fradrag, skattekort og frikort.

Pension

Læs om folkepension, de forskellige tillæg til pensionen og pensionsbevis.

Fradrag

Fradragene har betydning for størrelsen af den skat, du skal betale. Nogle fradrag kender SKAT i forvejen, andre skal du selv oplyse på årsopgørelsen.

Gæld

Har du gæld? Læs her om dine muligheder for at få hjælp, få gældssanering og hvad der skal ske hvis du skal i fogedretten.

Opkrævning

Kommunale serviceydelser, der ikke betales rettidigt, opkræves centralt fra Opkrævningen i Jammerbugt Kommune.

Økonomi i familien

Læs blandt andet om diverse tilskud, gaver og arv, skilsmisse og børnecheck.

SU og økonomi under uddannelse

SU (Statens Uddannelsesstøtte) er en økonomisk hjælp, du kan få, mens du er under uddannelse.

NemKonto

En NemKonto er en konto, som alle offentlige myndigheder bruger, når de skal udbetale penge til dig.

Tilmelding Betalingsservice

Langt de fleste regninger fra kommunen kan tilmeldes Betalingsservice.

Spørgsmål om betaling af ejendomsbidrag

Hvis du ejer fast ejendom i Jammerbugt Kommune, skal du betale ejendomsbidrag