You can use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Using this service may place a cookie on your computer.

Ombytning af pas med fejl i fingeraftryk

Har du et pas, der er fejlproduceret med ombyttede fingeraftryk, så har du mulighed for at få det ombyttet med samme udløbsdato som det eksisterende.

Sidens indhold

Sådan gør du, hvis der er fejl i fingeraftryk i dit pas

  • Bestille tid til at få ombyttet dit pas. 
  • Møde personligt op, da der skal tages nye fingeraftryk. 
  • Medbringe dit nuværende pas. 

Du skal ikke have taget nyt foto, da dit nuværende pasfoto og øvrige data genbruges.

Dit nye pas vil have samme udløbsdato som dit nuværende pas og vil blive sendt direkte til dig. 

Hvad betyder fejlen for dig?

Rigspolitiet oplyser, at pas med ombyttede fingeraftryk er fuldt gyldige. Ingen borger har hidtil oplevet problemer med at bruge passene. Rigspolitiet vurder dog, at der på sigt kan være en risiko for problemer med indrejse til andre lande, når de begynder at udlæse fingeraftryk fra pas. 

Kontakt Den Digitale Hotline

Den Digitale Hotline kan hjælpe dig med at bestille tid i Borgerservice og vejlede dig i de digitale selvbetjeningsløsninger. Medarbejderne i Den Digitale Hotline kan også besvare generelle spørgsmål om f.eks. pas, kørekort og digital post. Her kan du også få hjælp uden for den normale åbningstid. 

7020 0000
Kun telefonisk henvendelse

Åbningstider telefon:

Mandag-torsdag 

8-20

Fredag

8-16

Lørdag og helligdage

LUKKET

Søndag

16-20

Kontakt Borgerservice

Sikker post

Her finder du kontaktinformationer til sikker kommunikation og åbningstider for Borgerservice. Du kan også få flere informationer om Borgerservice og tidsbestilling her.

7257 7777
raadhus@jammerbugt.dk
Toftevej 43
9440 Aabybro

Åbningstider - telefon

Mandag-onsdag

8-15.30

Torsdag

8-17

Fredag

8-13

Åbningstider - fremmøde

Mandag-onsdag

10-14

Torsdag

10-17

Fredag

10-12