Skal du eller dit barn have fornyet sit pas?

Du kan frit vælge kommune, når du eller dit barn skal have pas fornyet. I Jammerbugt Kommune kan du få fornyet dit pas og taget foto i Borgerservice i Aabybro og Fjerritslev. Alle pas skal afhentes i Aabybro.

Hvad skal du huske når du skal have pas?

• Personligt fremmøde
  • Dit pas hvis du har et
  • Har du ikke et pas, eller er det blevet væk, SKAL du medbringe dåbs-, navne- eller fødselsattest SAMT et kørekort eller sundhedskort
  • Foto kan medbringes eller tages i Borgerservice Aabybro og Fjerritslev af personer over 115 cm. Prisliste.
  • Original navne- eller vielsesattest hvis du har ændret navn
  • Har du fået tildelt dansk statsborgerskab, så SKAL du medbringe beviset, du har fået tilsendt fra Indfødsretskontoret
  • Passet skal afhentes personligt i Aabybro, når det er klar.

Forhåndsansøgning og Tidsbestilling

OBS: Pas skal afhentes personlig i Borgerservice Aabybro -husk tidsbestilling.
Forhåndsansøgning og Tidsbestilling

Hvad skal du huske, når dit barn skal have pas?

• Dit barn
  • Har dit barn ikke et pas, eller er det bortkommet, SKAL I medbringe dåbs-, navne- eller fødselsattest SAMT sundhedskort
  • Fødselsattest hvis du søger om pas til et unavngivet barn
  • Foto kan medbringes eller tages i Borgerservice Aabybro og Fjerritslev af personer over 115 cm. Se priser her.
  • Er barnet under 18 år skal forældremyndighedsindehaverne underskrive en samtykkeerklæring. Du kan gøre det digitalt.

Pas til udlændinge

Hvis du er udlænding i Danmark, er det som regel passet fra dit hjemland, der gælder. Der er to typer pas for udlændinge i Danmark, som ikke har et nationalt pas.

Søg om de to typer af pas til udlændinge i Danmark.

Du kan få flere oplysninger om pas på

borger.dk

Kontakt Den Digitale Hotline

Den Digitale Hotline kan hjælpe dig med at bestille tid i Borgerservice og vejlede dig i de digitale selvbetjeningsløsninger. Medarbejderne i Den Digitale Hotline kan også besvare generelle spørgsmål om f.eks. pas, kørekort og digital post. Her kan du også få hjælp uden for den normale åbningstid.

Kun telefonisk henvendelse

Åbningstider telefon:

Mandag-torsdag

Lørdag og helligdage

LUKKET

Søndag

Kontakt Borgerservice

Sikker post

Her finder du kontaktinformationer til sikker kommunikation og åbningstider for Borgerservice. Du kan også få flere informationer om Borgerservice og tidsbestilling her.

sikkerpost@jammerbugt.dk
Toftevej 43