You can use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Using this service may place a cookie on your computer.

Studentersamarbejde gav Blokhus Medier friske input, og de studerende fik et springbræt til arbejdsmarkedet.

Mediebilledet ændrer sig konstant, og nye platforme opstår. Sådan er hverdagen dynamisk for et moderne mediehus som Blokhus Medier. Blandt andet derfor valgte Blokhus Medier at åbne dørene for to kommunikationsstuderende fra Aalborg Universitet

Mediebilledet ændrer sig konstant, og nye platforme opstår. Sådan er hverdagen dynamisk for et moderne mediehus som Blokhus Medier. Medejer Anne Nøhr Ringgren er bevidst om, at de konstant skal være på forkant med netop dén udvikling og de nye muligheder, det giver. Derfor valgte Blokhus Medier at åbne dørene for to kommunikationsstuderende fra Aalborg Universitet, som fik mulighed for at bringe både nye ideer og ny viden om de nyeste medier og platforme ind i hverdagen. For mediehuset var det samtidig en naturlig del af deres ansvar: at give unge en reel mulighed for at få erhvervserfaring og bruge deres viden i praksis.

Blokhus Medier er beliggende i hjertet af Blokhus, og de driver både Blokhus Avis, Blokhus.dk samt en række sociale medier. De tilbyder online markedsføring, nyhedsformidling og promovering af lokale oplevelser og events til kunder primært langs den nordjyske vestkyst. For et mediehus, der dagligt arbejder i et mediebillede i konstant forandring, var det helt naturligt at række ud til universitetets kommunikationsstuderende. “Udviklingen inden for medier går stærkt. Derfor er det oplagt at inddrage studerende, som har den nyeste viden og en naturlig fortrolighed med de nye platforme. Derudover synes jeg også, at vi har en forpligtelse til at give de unge mennesker noget reelt erhvervserfaring. Er vi heldige, så vender de måske tilbage til os, når de er færdiguddannede, så der er også vores egen fødekæde, vi udvikler.", fortæller Anne Nøhr Ringgren.

De to kommunikationsstuderende trådte hurtigt ind i en vigtig rolle med opgaver på sociale medier og på virksomhedens hjemmeside. Særligt værdifuldt var, at de dækkede et reelt behov for arbejdskraft, og vi fik muligheden for at få friske øjne på vores kommunikation, fortæller Anne Nøhr Ringgren. “Som et lille kontor mærker vi hurtigt, når vi mangler hænder – især hen over sommeren. Her var det en stor styrke at kunne trække på dygtige studerende og i kraft af, at de var to kunne de også dække hinanden ind på opgaverne.

Virksomheden oplevede, at de studerende gerne kørte langt for at møde ind på kontoret – så længe opgaverne var spændende og gav mening for deres faglighed. Det viste sig hurtigt, at de udviklede sig mest, når de var fysisk til stede og fik tæt sparring og feedback i hverdagen. Hjemmearbejde blev også brugt, men værdien var størst, når de var en del af miljøet på kontoret. Anne Nøhr Ringgren fremhæver samtidig, hvor vigtigt det er at skabe de rette rammer. “Det handler om at klæde de studerende godt på og lave en tydelig forventningsafstemning fra start. Så får både vi og de studerende mest ud af samarbejdet.”

De to studerende har banet vejen for, at andre kan få samme mulighed. Erfaringerne med samarbejdet har nemlig været så positive, at mediehuset gerne åbner dørene for nye studerende. Derfor lyder opfordringen fra virksomheden: Er du studerende og på udkig efter et samarbejde, så er du mere end velkommen til at kigge vores vej.

Læs mere om Blokhus Medier på blokhus.dk