Hvad betyder det for dig?

Regeringen har d. 11. marts 2020 iværksat en række omfattende tiltag for at mindske spredningen af COVID-19 (Coronavirus). Bliver løbende opdateret.

De danske myndigheder har samlet alle informationer om coronavirus/covid-19 på coronasmitte.dk. Hvis du ikke finder svar her, kan du ringe til den myndighedsfælles hotline på 7020 0233.

In English:
Information from the Danish authorities about corona virus/covid-19 in Denmark.
Questions and answers on novel coronavirus

Konsekvenser af regeringens tiltag:

Affald og Storskrald

Jammerbugt Kommune håndterer affaldet således:

Dagrenovation indsamles som normalt.
Det er vigtigt, at affaldet pakkes godt ind i en plastpose med knude, inden det lægges i affaldssækken eller containeren.

Genbrugsordningen for papir/pap og plast/metal kører som normalt.

Storskraldsordningen kører som normalt.

Bobler til flasker og papir kan fortsat benyttes.

Der kan løbende ske ændringer af ovenstående.

Aktivitetscentre

Samværs- og aktivitetscenter Hjortdal og de fire væresteder i Brovst, Fjerritslev, Pandrup og Aabybro er åbne.

 

Aktivitets- og samværstilbud

Samværs- og aktivitetscenter Hjortdal og de fire væresteder i Brovst, Fjerritslev, Pandrup og Aabybro er åbne.

Dermed kan borgerne igen møde ind fysisk på tilbuddene – selvfølgelig med de forbehold, som Sundhedsstyrelsen anbefaler.

 

Betaling til leverandører

Corona-udbruddet har alvorlige økonomiske konsekvenser for mange private virksomheder og skaber i nogle tilfælde en akut likviditetsudfordring.

Jammerbugt Kommune kan i den forbindelse tilbyde leverandører til kommunen at betale for varer og tjenesteydelser før normal betalingsdato.  

Er du leverandør til kommunen, har du fremsendt faktura med fremtidig betalingsdato, og ønsker du allerede nu betaling herfor, skal du sende en mail til oekonomi@jammerbugt.dk.

Af mailen skal fremgå:

  • Virksomhedens navn
  • Virksomhedens CVR.nr.
  • Fakturanr.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til afdelingsleder Flemming Pedersen på tlf. 72577801 eller på mail flp@jammerbugt.dk

Bibliotekerne

 

Bibliotekerne er åbne, i første omgang kun med betjent åbningstid, ligesom bogbussen heller ikke forventes at åbne før september, da det ikke er muligt at tage de nødvendige forbehold med afstand mm.

 

Borgerservice

 

Borgerservice holder åbent som normalt fra den 27. maj.

Der skal tages forbehold for ventetid og undgå evt. spidsbelastningstidspunkterne som normalt er mellem 10 og 12 samt torsdag eftermiddag mellem 15 og 17.

Botilbud

Følgende er fortsat i drift på normal vis;

  • Botilbuddene Egehuset/Poppelhuset, Toftehøj og Sneppen, Krabben og Solkrogen.
  • Bo-støtte til de borgere der får sådant i eget hjem – enten via Skype eller hjemmebesøg.

I Jammerbugt Kommune er der indført lempelser vedrørende besøgsforbuddet.

Dette betyder, at borgere på sociale tilbud, der tidligere ikke kunne få besøg, fordi de ikke er omfattet af de såkaldte ”kritiske situationer”, nu får mulighed for besøg på ude-arealer fra 1-2 faste besøgspersoner.

Det betyder også, at der gives mulighed for, at borgere i forbindelse med besøg fra de 1-2 faste besøgspersoner efter en konkret vurdering og under visse betingelser får mulighed for at modtage besøg på indendørs arealer, som denne selv råder over. 

 

Besøg af 1-2 faste besøgspersoner

Hvis borgeren eller dennes pårørende anmoder om det, skal tilbuddets ledelse udpege 1-2 faste besøgspersoner blandt borgerens nære pårørende, som kan besøge borgeren. Sådanne besøg skal som det helt klare udgangspunkt ske på tilbuddets udearealer. Der udpeges ikke besøgspersoner for borgere, der kan modtage besøg i kritiske situationer, da disse borgere allerede på den baggrund kan modtage besøg af nære pårørende.

Besøg i boliger med egen indgang

Tilbuddet kan efter en samlet socialpædagogisk og sundhedsfaglig konkret vurdering beslutte, at borgeren kan modtage besøg af de 1-2 faste besøgspersoner i den del af tilbuddet, som beboeren selv råder over ud.

Det betyder, at det muligt at få besøg af sine besøgspersoner indendørs i den del af tilbuddet, som borgeren selv råder over, hvis:

  • Borgeren har egen indgang fra udearealer
  • Sundhedsmyndighedernes generelle retningslinjer kan overholdes
  • De besøgende alene har adgang til beboerens egen bolig og således ikke kan benytte indendørs fællesarealer
  • Borgeren har en grundlæggende forståelse for smitterisiko, hygiejne og rengøring.

Rammer for besøg

Det er tilbuddets ledelse, der fastlægger rammerne for besøg. Det indebærer en konkret og lokal vurdering, herunder af tilbuddets konkrete indretning. Besøg skal desuden foregå efter gældende retningslinjer for hindring af smittespredning

Tilbudsledelsens ansvar for tilrettelæggelsen indebærer bl.a. at besøg kan udskydes, hvis det i den konkrete situation vurderes, at besøget ikke kan gennemføres på forsvarlig vis, herunder hvis den enkelte borger eller de besøgende ikke har en grundlæggende forståelse for smitterisiko, hygiejne og rengøring.

Ved påtænkt besøg og ved behov for uddybning af lempelsen vedr. besøgsforbud, kontaktes leder af tilbuddet:

Krabben: Leder, Lone Christensen, tlf.  72578892, mail lch@jammerbugt.dk

Solkrogen: Leder Per Norman Jensen, tlf. 72578730, mail pnj@jammerbugt.dk

Poppelhuset og Egehuset: Leder Gitte Røge Christensen, tlf.  51464087, mail gir@jammerbugt.dk

Toftehøj og Sneppen: Leder Emma Mikkelsen Mark, tlf. 72577211, mail emm@jammerbugt.dk , eller Afdelingsleder Niels-Jacob Ulstrup, tlf. 41 91 22 71, mail njs@jammerbugt.dk

 

Børne-/Familierådgivning

Der opretholdes nødberedskab, hvilket betyder, at I kan kontakte Børne- og Familierådgivningen, hvis I har brug for hjælp eller vejledning med henblik på børne- og familiemæssige forhold. Børne- og Familierådgivningen kan kontaktes på telefonnummer: 7257 7777.

Hvis I har en aktiv sag i Børne- og Familierådgivningen vil I blive kontaktet af nærmeste rådgiver i forhold til, hvad det betyder for jeres sag.

Indkomne underretninger behandles i henhold til lovgivningen og vurderes indenfor 24 timer.

Corona Jobbank - Vil du gøre en forskel?

Kunne du tænke dig at give en hånd med i kampen mod Corona på skoleområdet?

Er du læreruddannet, har du erfaring fra skoleområdet, eller brænder du bare for arbejdet med børn i alderen 5-12 år, kan du tilmelde dig skolernes corona-jobbank. Vi hører også gerne fra dig, hvis du er studerende, har sabbatår – eller du måske har søgt væk fra faget af andre årsager.

Vi forventer at få brug for ekstra hænder til arbejdet med at genåbne skoleområdet. Der er mange nye krav og retningslinjer, som betyder en anderledes dagligdag for både børn, forældre og medarbejdere og vi vil få brug for flere hænder til dette.

Opgaven på skoleområdet vil primært være nødundervisning af skolebørn i alderen 5-12 år. Du vil blive hjulpet godt i gang og få hjælp og ideer til materiale, opgaver mv.

Skolerne ligger i 12 forskellige byer i Jammerbugt Kommune, så du må gerne angive, om der er særlige områder, hvor du ønsker at søge.

Vi modtager ansøgningerne løbende, og kontakter dig i det omfang og tempo, hvor vi får brug for hjælpen.

Vær opmærksom på, at du skal undersøge hos din a-kasse og pensionskasse om lønnet arbejde kan påvirke din efterløn eller pension.

Tilmeld dig jobbanken indenfor Skoleområdet

 

Kunne du tænke dig at give en hånd med, i kampen mod Corona i Dagtilbud?

Er du pædagog, pædagogisk assistent, har de erfaring fra dagtilbudsområdet, eller brænder du bare for arbejdet med børn i alderen 0-6 år, kan du tilmelde dig dagtilbuds coronajobbank. Dagtilbuddene finder du fordelt i hele Jammerbugt Kommune.

Vi forventer at få brug for ekstra hænder til arbejdet med at genåbne dagtilbudsområdet. Der er mange nye retningslinjer, som betyder en anderledes dagligdag for både børn, forældre og medarbejdere og vi vil få brug for flere hænder til dette.

Vi hører også gerne fra dig, hvis du er studerende, har sabbatår eller du er pensioneret fra et job i dagtilbudsområdet – eller du måske har søgt væk fra faget af andre årsager.

Vi modtager ansøgningerne løbende, og kontakter dig i det omfang og tempo hvor vi får brug for hjælpen.

Vær opmærksom på at sikre hos din a-kasse og pensionskasse om lønnet arbejde kan påvirke din efterløn eller pension.

Tilmeld dig jobbanken indfor Dagtilbud

 

Er du sundhedsuddannet eller i gang med at blive det, og har du mulighed for at tilbyde din hjælp i kampen mod corona, kan du tilmelde dig vores coronajobbank indenfor Sundhed.

Vi forventer at vi får brug for ekstra hænder til vores social- og sundhedsområde pga. den aktuelle situation med coronavirus. Er du studerende eller uddannet sygeplejerske, social- og sundhedsassistent, social- og sundhedshjælper, socialpædagog eller anden relevant uddannelse kan du tilmelde dig vores jobbank, hvis du vil tilbyde dig hjælp.
Vi hører også gerne fra dig, hvis du er gået på pension, eller har søgt væk fra dit fag af andre årsager.

Vi modtager ansøgere løbende, og kontakter dig, når vi får brug for netop din hjælp.

Du får løn efter gældende overenskomst.

Vær opmærksom på at sikre hos din a-kasse og pensionskasse om lønnet arbejde kan påvirke din efterløn eller pension.

Tilmeld dig jobbanken indenfor Sundhed

Dagtilbud og Dagpleje

For at sikre en tryg opstart i genåbningen af institutionerne i Jammerbugt Kommune sker der en etapevis genåbning af dagtilbud. 

Alle dagtilbud og dagplejere åbner d. 15. april. For børn i vuggestue og dagpleje, der skulle have været startet i børnehave, sker overgangen også d. 21. april.

Børn med tegn på sygdom eller blot forkølelse skal blive hjemme.

 

Overblik:

Onsdag d. 15. april åbner:

Alle dagplejere

Alle dagtilbud

Tirsdag d. 21. april åbner:

Alle førskole

Overgang fra dagpleje og vuggestue til børnehave

Nødundervisning og nødpasning fortsætter frem til, at de enkelte institutioner åbner.

Rammerne skal tilpasses den nye virkelighed

Både børn, forældre og ansatte skal indstille sig på en meget anderledes tid med pasning og undervisning under genåbningsperioden. Det bliver en tid, hvor der i den grad bliver behov for forståelse, tillid og tålmodighed fra alle parter.

Kravene til adfærd, hygiejne, rengøring, kørsel, aflevering og afhentning af børn samt større afstand mellem alle, betyder nye måder at være sammen på til leg og læring. Ifølge Sundhedsstyrelsen retningslinjer skal børnene opholde sig så meget som muligt udenfor, så det er vigtigt, at alle husker varmt udetøj.

Børnene møder derfor ind til en ny virkelighed, som ikke ligner den velkendte hverdag fra før corona-situationen.

Hyppig håndvask og hygiejne kommer til at fylde ekstra meget for alle uanset alder. Børnene skal undgå at lege i større grupper - og holde afstand, når de kan. Indendørs leg skal begrænses og helst ske mellem de samme børn. Legetøj, der ikke er nødvendigt, bliver pakket ned, og resten bliver rengjort efter brug.

Skolebusser og kørsel

Skolebusserne og taxikørsel kører igen som normalt efter påske. Chaufføren sørger for, at der holdes afstand mellem eleverne.

Førskole og overgang fra dagpleje og vuggestue

1. april er normalvis store skiftedag fra børnehave til førskole i Jammerbugt Kommune. Overgangen mellem dagtilbud og skole vil ske d. 21. april, og det samme gør overgangen mellem vuggestue/dagpleje til børnehave. Hermed har alle børn en mulighed for at tage behørigt afsked med børn og personale i deres nuværende dagtilbud.

Lad os stå sammen om genåbningen

Der er naturligvis masser af spørgsmål - både fra forældre og ansatte - som ledere og forvaltning arbejder på højtryk med at finde konkrete svar og lokale løsninger på. Forældre skal fortsat følge med på AULA og Famly, hvor der kommer løbende information fra de enkelte skoler og dagtilbud.

Børne- og Familieforvaltningen opfordrer til forståelse og tålmodighed i den kommende tid under corona-situationen. Indtil videre har der været et forbilledligt samarbejde mellem alle i denne ekstraordinære situation, og vi håber og tror på, alle vil fortsætte det gode samarbejde i og omkring genåbningen.

Familiecentret

Nødberedskab i Familiecentret

Regeringen har besluttet, at kritiske funktioner opretholdes, mens offentligt ansatte sendes hjem for at minimere smitterisikoen af COVID-19. Det sociale område er en del af de kritiske funktioner, der opretholdes, hvilket berører arbejdet i Familiecentret.

Hvis I har en aktiv sag i Børne- og Familieafdelingen, vil I blive kontaktet af nærmeste rådgiver i forhold til, hvad det betyder for jeres sag.

Der opretholdes nødberedskab, hvilket betyder, at I kan kontakte Familiecentret, hvis I har brug for hjælp eller vejledning med henblik på børne- og familiemæssige forhold, der ikke kan vente. Familiecentret kan kontaktes på telefonnummer: 7257 7300.

Film til børn og forældre om coronavirus

Børn har mange spørgsmål om coronavirus, men hvordan tager man snakken med dem om det?

To nye film forklarer henholdsvis børn og voksne, hvad den ny coronavirus er og giver gode råd til voksne, så de kan tage hånd om deres børns bekymringer.


Se Sundhedsstyrelsens to film til børn og forældre

 

Film med opdaterede råd til forældre

I denne film fortæller Maria Koch fra Sundhedsstyrelsen, hvordan man skal forholde sig nu med de skærpede restriktioner fra myndighederne.

Se Sundhedsstyrelsens film om skærpede restriktioner

 

Spørgsmål og svar særligt til forældre

Rigtig mange forældre sidder med spørgsmål om coronavirus og de skærpede anbefalinger. Derfor har Sundhedsstyrelsen lavet et dokument med de typiske spørgsmål og svar, som kan hjælpe forældre med at klare hverdagen.

Se spørgsmål og svar

Plakat med retningslinjer om børn og legeaftaler

En ny plakat med seks gode anbefalinger til forældre, når deres børn leger med andre børn.

Retningslinjer om legeaftaler

Nyttige links

https://www.sst.dk/corona - Hold jer opdateret om de aktuelle sundhedsanbefalinger omkring corona. Siden opdateres løbende.

 

Folkeskoler, SFO og fritidsklubber

Genåbningen af skolerne er nu gået ind i 2. fase, og derfor kan eleverne i 6.–10. klasse se frem til at mødes i skolen igen efter mange uger hjemme.

Børne- og Familieudvalget i Jammerbugt Kommune besluttede torsdag 14. maj 2020, at skolerne genåbner for alle elever på mandag 18. maj. Åbningen sker i tråd med de retningslinjer, kommunen modtog onsdag fra Børne- og Undervisningsministeriet.

De skærpede retningslinjer betyder, at skoledagen vil være anderledes for 6.–10. klasserne, ligesom den fortsat er for de yngste klasser.

Det er politisk besluttet at reducere undervisnings, og den tid, eleverne bruger fysisk på skolerne, til 25 timer om ugen for alle elever. En del af undervisningen kommer til at foregå udendørs, og nogle få klasser vil flytte til nye rammer og lokaler uden for skolens matrikel for at kunne efterleve sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

Vejledninger fra Sundhedsstyrelsen i forbindelse med genåbning af skoler og fritidsordninger

Børn med tegn på sygdom eller blot forkølelse skal blive hjemme.

En forandret hverdag

Alle ledelser på området arbejder i øjeblikket på højtryk med genåbningen, hvor det vigtigste er at sikre en tryg hverdag med nye rutiner for alle børn og ansatte efter Sundhedsstyrelsens retningslinjer.

 

Undervisningen for alle 0.- 5. klasser på almenområdet vil blive afkortet til 25 ugentlige timer. Alle specialklasserækker vil have sædvanligt skema. For de elever, der har brug for transport, vil der være mulighed for nødpasning på skolen indtil hjemtransport. SFO’en fortsætter med de normale åbningstider.

Rammerne skal tilpasses den nye virkelighed

Både børn, forældre og ansatte skal indstille sig på en meget anderledes tid med pasning og undervisning under genåbningsperioden. Det bliver en tid, hvor der i den grad bliver behov for forståelse, tillid og tålmodighed fra alle parter.

Kravene til adfærd, hygiejne, rengøring, kørsel, aflevering og afhentning af børn samt større afstand mellem alle, betyder nye måder at være sammen på til leg og læring. Ifølge Sundhedsstyrelsen retningslinjer skal børnene opholde sig så meget som muligt udenfor, så det er vigtigt, at alle husker varmt udetøj.

Børnene møder derfor ind til en ny virkelighed, som ikke ligner den velkendte hverdag fra før corona-situationen.

Hyppig håndvask og hygiejne kommer til at fylde ekstra meget for alle uanset alder. Børnene skal undgå at lege i større grupper - og holde afstand, når de kan. Indendørs leg skal begrænses og helst ske mellem de samme børn. Legetøj, der ikke er nødvendigt, bliver pakket ned, og resten bliver rengjort efter brug.

Skoleeleverne undervises med afstand mellem bordene og deles op i flere rum for at skabe tilpas med luft mellem børnene. Det bliver ikke skoledage, som man kender dem eller på samme niveau som normalt. Eleverne vil blive opdelt i mindre grupper, grupper som de skal være i hele tiden. På samme vis vil hver gruppe af elever blive mødt af de samme voksne. Det vil være skolen, der beslutter, hvilke elever der sættes sammen i grupper ud fra praktiske, pædagogiske og faglige hensyn.

Skolebusser og kørsel

Skolebusserne og taxikørsel kører igen som normalt efter påske. Chaufføren sørger for, at der holdes afstand mellem eleverne.

Afgangsprøver aflyst

Regeringen har aflyst afgangsprøverne for 9. og 10. klasse pga. den helt ekstraordinære situation med COVID-19. I stedet ophøjes elevernes afsluttende standpunktskarakterer til prøvekarakterer, så eleverne får et fuldt eksamensbevis. Eleverne modtager undervisning frem til sommerferien 2020. Forventningen er, at tidspunktet for afgivelse af standpunktskarakterer flyttes, så de kan afgives så sent på skoleåret som muligt.

Lad os stå sammen om genåbningen

Der er naturligvis masser af spørgsmål - både fra forældre og ansatte - som ledere og forvaltning arbejder på højtryk med at finde konkrete svar og lokale løsninger på. Forældre skal fortsat følge med på AULA og Famly, hvor der kommer løbende information fra de enkelte skoler og dagtilbud.

Børne- og Familieforvaltningen opfordrer til forståelse og tålmodighed i den kommende tid under corona-situationen. Indtil videre har der været et forbilledligt samarbejde mellem alle i denne ekstraordinære situation, og vi håber og tror på, alle vil fortsætte det gode samarbejde i og omkring genåbningen.

Inden genåbningen vil I som forældre modtage nærmere informationer fra skolelederen omkring, hvordan genåbningen kommer til at forløbe på jeres dagtilbud og skole og for jeres barn.

Forbud mod besøgende på plejecentre, bosteder mv.

I Jammerbugt Kommune er der åbent for udendørs besøg på plejecentrene under bestemte forhold:

  • Alle besøg aftales på forhånd med lederen på plejecenteret
  • Det er ikke tilladt at besøge plejecenteret, hvis man har symptomer på sygdom
  • Det er vigtigt, at man som besøgende overholder Sundhedsstyrelsens gældende regler om forebyggelse af smitte. Disse kan findes her: https://www.sst.dk/da/corona

Udendørs besøg tilrettelægges som udgangspunkt i dagtimerne mellem kl. 10-14.

Kommunalbestyrelsen har efter påbud fra Styrelsen for Patientsikkerhed udstedt midlertidigt forbud mod besøgendes adgang til kommunale og private plejecentre. Foruden kommunale og private plejecentre omfatter forbuddet også kommunale og private aflastningspladser, plejeboliger og andre boligformer med tilknyttet personale og fællesboligarealer.
Formålet er at forebygge eller inddæmme udbredelse af Coronavirus/COVID-19.

 

Undtagelse
Besøg i kritiske situationer fra en borgers nære pårørende er undtaget fra forbuddet. Ved en kritisk situation forstås f.eks. et uopsætteligt besøg hos en kritisk syg eller døende person eller lignende særligt tungtvejende grunde.
I disse tilfælde vil relevante pårørende blive kontaktet af det enkelte plejecenter.

Ved spørgsmål til forbuddet eller andet kan plejecentrene kontaktes døgnet rundt. Kontaktinformationer på de daglige ledere findes herunder:

Plejecenter

Centerleder

Telefon

Mail

Plejecenter Solbakken  

Helle Holst Ørum

4191 1762

heo@jammerbugt.dk

Pandrup
Plejecenter

Anne Marie Rosenkilde

4191 3631

ahr@jammerbugt.dk

Kaas
Plejecenter

Marianne Sønderby

4191 3741

mac@jammerbugt.dk

Saltum
Plejecenter

Anna Røjbæk Lundbak

6193 6070

Anna.Lundbak@altiden.dk

Solgården
Plejecenter

Anna Røjbæk Lundbak

6193 6070

Anna.Lundbak@altiden.dk

Aabybro
Plejehjem

Gitte Olenius

2480 2735

giol@diakon.dk

Birkelse
Plejecenter

Karin Nielsen

2095 4728

knn@diakon.dk

Brovst
Friplejehjem

Trine Jespersgaard Christensen   

7262 5718

leder@brovstfriplejehjem.dk

 

Forbud mod besøgende på sociale tilbud LEMPELSE

Reglerne om midlertidigt besøgsforbud er ændrede på socialområdet fra 13. maj 2020 med implementering senest 7 dage herefter.

I Jammerbugt Kommune indføres dermed lempelser vedrørende besøgsforbuddet fra d. 18. maj 2020

Dette betyder, at borgere på sociale tilbud, der tidligere ikke kunne få besøg, fordi de ikke er omfattet af de såkaldte ”kritiske situationer”, nu får mulighed for besøg på ude-arealer fra 1-2 faste besøgspersoner.

Det betyder også, at der gives mulighed for, at borgere i forbindelse med besøg fra de 1-2 faste besøgspersoner efter en konkret vurdering og under visse betingelser får mulighed for at modtage besøg på indendørs arealer, som denne selv råder over.

Ved kritiske situationer forstås:

  • Uopsætteligt besøg fra en nær pårørende til en kritisk syg eller døende person.
  • Forældres eller andre nære pårørendes besøg hos en voksen med en sådan kognitiv funktionsnedsættelse, at personen mangler evnen til at forstå og acceptere formålet med besøgsrestriktionerne og dermed har et helt særligt behov for besøg. Beslutning om, hvorvidt der i sådanne situationer foreligger en kritisk situation, træffes af tilbuddets ledelse på baggrund af deres kendskab til borgeren og dennes forhold til forældre og nære pårørende.

Beslutning om, hvorvidt der er tale om en nær pårørende, træffes af tilbuddets ledelse. Borgerens opfattelse af, hvem der er nære pårørende, skal tillægges betydning.

Besøg af 1-2 faste besøgspersoner

Hvis borgeren eller dennes pårørende anmoder om det, skal tilbuddets ledelse udpege 1-2 faste besøgspersoner blandt borgerens nære pårørende, som kan besøge borgeren. Sådanne besøg skal som det helt klare udgangspunkt ske på tilbuddets udearealer. Der udpeges ikke besøgspersoner for borgere, der kan modtage besøg i kritiske situationer, da disse borgere allerede på den baggrund kan modtage besøg af nære pårørende.

Besøg i boliger med egen indgang

Tilbuddet kan efter en samlet socialpædagogisk og sundhedsfaglig konkret vurdering beslutte, at borgeren kan modtage besøg af de 1-2 faste besøgspersoner i den del af tilbuddet, som beboeren selv råder over ud.

Det betyder, at det muligt at få besøg af sine besøgspersoner indendørs i den del af tilbuddet, som borgeren selv råder over, hvis:

  • Borgeren har egen indgang fra udearealer
  • Sundhedsmyndighedernes generelle retningslinjer kan overholdes
  • De besøgende alene har adgang til beboerens egen bolig og således ikke kan benytte indendørs fællesarealer
  • Borgeren har en grundlæggende forståelse for smitterisiko, hygiejne og rengøring.

Rammer for besøg

Det er tilbuddets ledelse, der fastlægger rammerne for besøg. Det indebærer en konkret og lokal vurdering, herunder af tilbuddets konkrete indretning. Besøg skal desuden foregå efter gældende retningslinjer for hindring af smittespredning

Tilbudsledelsens ansvar for tilrettelæggelsen indebærer bl.a. at besøg kan udskydes, hvis det i den konkrete situation vurderes, at besøget ikke kan gennemføres på forsvarlig vis, herunder hvis den enkelte borger eller de besøgende ikke har en grundlæggende forståelse for smitterisiko, hygiejne og rengøring.

Ved påtænkt besøg og ved behov for uddybning af lempelsen vedr. besøgsforbud, kontaktes leder af tilbuddet:

Krabben: Leder, Lone Christensen, tlf.  72578892, mail lch@jammerbugt.dk

Solkrogen: Leder Per Norman Jensen, tlf. 72578730, mail pnj@jammerbugt.dk

Poppelhuset og Egehuset: Leder Gitte Røge Christensen, tlf.  51464087, mail gir@jammerbugt.dk

Toftehøj og Sneppen: Leder Emma Mikkelsen Mark, tlf. 72577211, mail emm@jammerbugt.dk , eller Afdelingsleder Niels-Jacob Ulstrup, tlf. 41 91 22 71, mail njs@jammerbugt.dk

Forebyggelses og sundhedsfremme tilbud

Holdtræningstilbud for kronikergrupper lukker ned. Borgerne er udstyret med hjemmetræningsprogrammer.

Der vil fortsat være mulighed for telefonisk kontakt for råd og vejledning.

De borgere der har behov for og får individuelle besøg af sundhedspersonalet vil fortsat modtage dette efter en konkret individuel vurdering afhængig af fagligt skønnet behov.

Fremrykning af anlægsarbejder

Jammerbugt Kommune fremrykker investeringer på anlægsarbejder

Flere anlægsarbejder for 2020 bliver nu fremrykket i Jammerbugt Kommune. Kommunen igangsætter dermed flere opgaver for at hjælpe de erhvervsdrivende økonomisk.

Indkøb af vinduer og døre, som oprindeligt var planlagt til montering senere på året, er nu bestilt hos leverandøren, så arbejdet kan ske snarest muligt.

Kommunen har også fremrykket udbudsmaterialet til renovering af Biersted Skole og Trekroner skole. De to projekter har projektsummer på henholdsvis 3 mio. kr. og 1,1 mio. kr. Jammerbugt Kommune forventer dermed, at de to projekter kan udbydes i april 2020.

Desuden har kommunen valgt at fremrykke flere mindre opgaver, blandt andet på Rådhuset i Aabybro og i de tre Administrationsbygninger i Brovst, Fjerritslev og Pandrup og i DGI-huset i Aabybro.

Når vejret bliver en smule lunere, vil kommunen også sætte gang i flere murer- og malerprojekter.   

Genbrugspladser

Genbrugspladserne har normale åbningstider fra og med mandag den 6. april 

De normale åbningstider er:
Mandag-fredag kl. 11-18
Lør-, søn- & helligdage kl. 10-16

Kommunen er nødt til at begrænse antallet af biler, der må være på genbrugspladsen ad gangen, på grund af smitterisiko.

Der kan være kø til genbrugspladsen. Overvej, om turen til genbrugspladsen kan vente til senere, så presset fordeles.

Vigtigt:

  • Overhold Sundhedsmyndighedernes anbefalinger før, under og efter turen til genbrugspladsen
  • Hold afstand – og kom helst alene
  • Vis hensyn
  • Følg personalets anvisninger
  • Benyt handsker og rør kun eget affald og egne ting
  • Medbring egen skovl, kost m.v. – der er ingen skovle og koste på genbrugspladsen
  • Ting til genbrug og kundetoilet er lukket

Aabybro Genbrugsplads er under ombygning – og er derfor lukket til og med 1. juni.

På genbrugspladserne i Pandrup og Fjerritslev er der adgang for erhverv fra kl. 6. I Brovst kan erhverv komme ind fra klokken 7. 
Virksomheden skal være tilmeldt genbrugspladsordningen – det kan ske på dette link. Efter tilmelding skal man sende en mail til lpk@jammerbugt.dk for at få en kode til porten. Før hvert besøg skal man sende en SMS som betaling – læs mere her.

Pladserne er overvågede, men ubemandede i dette tidsrum. Man kan ikke aflevere affald, der skal placeres indendøre - for eksempel elektronik og farligt affald.

Har du spørgsmål, ring på tlf. 7257 8931. 

Genoptræning

Kan træffes på telefon 4191 2276 inden for normal åbningstid.

Hjemme- og sygepleje

Hjemmeplejen er tilbage i normal drift.

Borgerne får de ydelser, de er visiteret til, da kommunen ikke længere er i en situation, hvor aktiviteterne er nødt til at være nedskaleret på grund af corona-situationen.

Samtidig er kommunen også begyndt at arbejde med opsøgende hjemmebesøg, hvor ældre borgere i bestemte aldersgrupper bliver tilbudt et hjemmebesøg for at sikre, at de får de rette tilbud.

Hjælp og vejledning til virksomheder i Jammerbugt Kommune

I Vækst Jammerbugt holder vi os løbende orienteret om udvikling af konsekvenserne af coronavirus for virksomheder, og vi holder os ajour i forhold til de vejledninger og hjælp virksomheder kan få. Udover at kontakte Vækst Jammerbugts egne konsulenter på 7257 8980 eller på mail: vaekst@jammerbugt.dk for hjælp og sparring, kan vi anbefale Jammerbugt Kommunes virksomheder at:

  • holde sig ajour på Erhvervsstyrelsens officielle virksomhedssite www.virksomhedsguiden.dk omkring, hvorledes virksomheder skal forholde sig under corona-situationen. Der er ligeså tilkoblet en telefonisk hotline til virksomheder: 72200034.
  • Benytte sig af Erhvervshus Nordjyllands team af rådgivere. De har lavet et særligt corona-team/corona-beredskab: https://ehnj.dk/corona-beredskab.
  • Tjekke Vækst Jammerbugts hjemmeside – siden opdateres løbende - https://vaekst.jammerbugt.dk/.

Husk at holde afstand - også udendørs

Stå sammen om at holde afstand ❤️

Også når du er udendørs skal du huske at holde afstand for ikke at sprede coronasmitten

Der er stadig forbud mod arrangementer, begivenheder mv. med flere end 10 personer,
og politiet må gribe ind, hvis der er flere end 10 personer for tæt sammen - også udenfor.

Overholder du ikke forbuddet, risikerer du en bøde på 1500 kr.

Jobcenter

Jobcenter Jammerbugt vil være lukket foreløbigt, indtil der udmeldes nyt omkring genåbningen af Danmark, herunder Jobcentrene og beskæftigelsesindsatsen.

 

Inden for normal åbningstid kan du tage direkte kontakt til din jobcenterrådgiver på telefon. Du kan også sende din rådgiver en mail.

Inden for normal åbningstid kan du kontakte ydelseskontoret på følgende telefonnumre:

Enkeltydelse og integrationsydelse: 72 57 72 68

Sygedagpenge: 72 57 72 47

Fleksydelse og Ledighedsydelse: 72 57 72 63

Uddannelseshjælp, kontanthjælp og revalideringsydelse: 72 57 77 13

 

 

Jobcenter Jammerbugt har lukket ned for: 

 

Personlige Jobsamtaler og opfølgningssamtaler.

Vi vil dog fortsat kontakte dig pr. telefon, således at vi ikke unødigt forhaler dit sagsforløb. Tilsvarende er du fortsat velkommen til at kontakte din rådgiver, hvis du har brug for hjælp.

 

Etablering af nye Beskæftigelsestilbud

Den aktive indsats er midlertidigt suspenderet. Hermed kan jobcentret i udgangspunktet ikke igangsætte nye tilbud som en del af beskæftigelsesindsatsen.

Allerede igangsatte tilbud vil som udgangspunkt også skulle stoppes, og efter aftale med jobcentret vil borgere fremover ikke skulle møde op til disse.

Virksomhedsrettede forløb, fx på virksomheder, hvor produktionen/driften opretholdes, kunne videreføres og eventuelt forlænges efter gældende regler, hvis borger og virksomhed er enige herom.

Ændringerne får ikke konsekvenser for din nuværende ret til ydelse – heller ikke, selv om du har en eventuel fastsat frist for selvbooking.

 

Nyheder:

 

Forlængelse af opgørelsesperioden på 12 måneder i relation til 225-timersreglen

Folketinget har 21/4 med L169 vedtaget at perioden fra 9. marts og foreløbigt frem til 8. Juli ikke tælles med i periodeopgørelsen af de 12 forudgående måneder, hvori der skal optjenes 225 timer for at opfylde det skærpede rådighedskrav.

Allerede trufne afgørelser forud for 22/4, som endnu ikke er effektueret tilbagekaldes, som følge af forlængelsen af 12 måneders perioden.

 

Dagpengemodtageres dagpengeanciennitet sættes på pause

Folketinget har i perioden vedtaget L274, Bkg.288 og L169.

Ændringerne betyder konkret, at dapengeperioden fra 1. marts  og foreløbigt frem til 30. juni ikke vil blive talt med i opgørelsen af lediges dagpengeanciennitet.

Dagpengemodtagere kan derved modtage dagpenge i op til 4 måneder længere. Det er en betingelse for at være omfattet af tiltaget, at borgeren er medlem af a-kassen i perioden.

De borgere, der har opbrugt deres dagpengeret siden 9. marts og eventuelt har meldt sig ud af deres a-kasse, vil kunne genindmelde sig og herved opnå ret til dagpenge. De skal i så fald genindmelde sig i a-kassen i hele forlængelsesperioden.

Har du konkrete spørgsmål henvises du naturligvis til at kontakte din a-kasse direkte.

 

Sygedagpengemodtagere

 

1) Retten forlænges for eksisterende sygedagpengemodtagere.

Folketinget vedtog 26. marts L275 og L169.

 

Ændringerne betyder at sygedagpengemodtagere får forlænget deres sygedagpengeperiode med 3 måneder i perioden frem til og med 30. juni

Der vil i den periode ikke være sygedagpengeberettigede personer, der på revurderingstidspunktet overgår til jobafklaringsforløb på ressourceforløbsydelse.


Ordningen gælder også for personer, hvor sygedagpengeretten stopper ved udløb af en forlængelsesregel, og som ellers ville overgå til jobafklaring med ressourceforløbsydelse.

NB: For at være berettiget til forlængelsen, skulle du være sygedagpengemodtager den 9. marts 2020.

 

Den midlertidigt forlængede sygedagpengeperiode på 3 mdr. regnes fra udgangen af den måned, hvor sygedagpengene skulle ophøre. 

 

Eksempel

– En person har den 17. marts 2020 fået sygedagpenge i mere end 22 uger inden for 9 kalendermåneder. Personens sygedagpenge skulle derfor som udgangspunkt ophøre med udgangen af marts måned, og det er herfra, forlængelsen regnes. Den midlertidige forlængelse vil for denne person dermed blive frem til og med udgangen af juni måned (= april, maj & juni).

 

2) Mulighed for sygedagpenge for personer i risiko for smitte eller pårørende til person. 

Folketinget har 20. maj vedtaget L190.

 

Ændringerne betyder at:

  • lønmodtagere, der er i øget risiko ved smitte med covid-19
  • lønmodtagere, som er pårørende til – og deler husstand med – personer, der er i øget risiko ved smitte med covid-19.

kan søge om sygedagpenge/arbejdsgiver kan modtage refusion i perioden 20. maj 2020 og frem til 31.08.2020.

 

*NB: Reglerne er kun gældende ved nye sygemeldinger fra 20.05.2020 og frem.
Der kan ikke udbetales for perioder før 20. maj 2020.

  

For at være berettiget skal der imidlertid opfyldes en del krav inden ansøgning indgives. 

Der skal foreligge lægedokumentation, og arbejdsgiveren skal erklære, at det ikke er muligt at indrette arbejdspladsen eller at ændre lønmodtagerens arbejdsopgaver på en sådan måde, at arbejdet kan udføres i overensstemmelse med Sundhedsstyrelsens anbefalinger for personer, der er i øget risiko for et alvorligt sygdomsforløb ved smitte med covid-19. Arbejdsgiver skal desuden erklære, at lønmodtageren fritages helt fra sin arbejdsforpligtelse.

 

Lønmodtageren skal opfylde betingelserne for ret til sygedagpenge, herunder beskæftigelseskravet over for kommunen, undtagen kravet om uarbejdsdygtighed.

 

Du kan læse mere i denne oversigtsinformation.

 

Mere information:

Yderligere orientering herom kan hentes direkte fra på Stars hjemmeside (Styrelsen for arbejdsmarked og rekruttering: www.star.dk). På siden er der både borgerinformation samt hotline for virksomheder.

 

Det anbefales i perioden at holde sig løbende orienteret med de udmeldinger, som sendes ud fra officiel side. Jammerbugt Kommune følger naturligvis disse retningslinjer – også hvad angår eventuel yderligere nedlukningsperiode.

 

Yderligere information og nyheder fra Jobcenteret vil ligeledes blive offentliggjort på denne side. Vi håber på din forståelse og tålmodighed i denne helt usædvanlige situation, vi desværre alle er havnet i.

 

Kørselskontoret

Information vedr. kørsel i perioden med coronavirus (COVID-19) og myndighedernes kamp for at bremse smittespredningen.


Skolekørsel:
NT-busserne kører normalt igen, dog kun med halvfyldte busser.
Fast taxakørsel til skolernes specialafdeling er også igangsat - med god afstand mellem eleverne.

Fribefordring til læge og speciallæge
Det er lægerne, der vurderer, hvilke borgere der må få tider i lægeklinikkerne. De borgere, der har kørselsbevilling, kan bestille taxakørsel til lægebesøg. Kørselskontoret kan kontaktes på 72 57 72 00 i åbningstiden, som fremgår nedenfor.


Der henstilles til, at borgere med symptomer på Corona ikke benytter sig af taxakørsel. Dette af hensyn til at forebygge smittespredningen over for bl.a. chauffører og andre borgere.
Bestilling af kørsel til corona test er hos Vagtcentralen på tlf. 7023 7995 eller 9764 8030 og tryk 2 for special transport. Det skal være visiteret af en læge først, eller du kan få din læge til at bestille transporten.

Kørselskontorets åbningstid i perioden:

Mandag-Onsdag kl. 8.00 – 15.30

Torsdag kl. 8.00 – 17.00

Fredag kl. 8.00 – 13.00

 

NT's tog, busser og flextrafik

Den kollektive trafik i Nordjylland normaliseres igen fra tirsdag efter påske

Fra tirsdag d. 14. april går NT tilbage til de vante køreplaner i den kollektive trafik i Nordjylland. Det betyder, at de køreplaner, der var gældende før 20. marts, igen vil være gældende.

I Jammerbugt Kommune starter alle lokalbusser op i fuldt omfang.

NT har stadig en lang række tiltag, der har til formål at minimere smitterisikoen.

  • Kunderne opfordres fortsat til at vise hensyn og til at holde god afstand
  • Det er ikke muligt at betale med kontanter, heller ikke i Flextrafikken
  • Indstigningen skal ske ad midter- eller bagdør
  • Busserne vil højst være halvfyldte.

Kunderne opfordres til at holde sig orienteret på www.nordjyllandstrafikselskab.dk.

Pladsanvisningen

Pladsanvisningen er lukket foreløbigt pga. udviklingen af coconavirus (COVID-19).

Der kan ikke modtages telefoniske henvendelser. Ved akut behov for henvendelse kan det ske via den officielle postkasse. Husk at skrive det CPR-nr. sagen vedrører. Denne vil der løbende blive taget hånd om i det omfang, det er muligt.

Beklager situationen. Vi følger den løbende.

Plan og Miljø

Plan- og Miljøafdelingen er åben, men vil i den kommende tid være præget af, at medarbejderne delvis arbejder hjemmefra.
Der vil kun i begrænset omfang være mulighed for at personalet deltager i fysiske møder
De enkelte faggrupper kan kontaktes på:

plan@jammerbugt.dk 

industri@jammerbugt.dk 

byg@jammerbugt.dk 

landbrug@jammerbugt.dk 

vandlob@jammerbugt.dk 

grundvand@jammerbugt.dk

natur@jammerbugt.dk

Tilsyn genoptages delvist på landbrug og virksomheder. Tilsynene gennemføres kun, hvor der er ringe borgerkontakt. Tilsynene gennemføres kun efter accept fra borger.

I forbindelse med akutte miljøuheld kontaktes: 

Plan og Miljøchef Gitte Clausen 41912621 

Afdelingsleder Kell Agerbo 41912641 

Afdelingsleder Henrik Damsgaard 41912345 

Eller 112. 

PPR

Flere af PPRs medarbejdere er fortsat delvist udlånt til opgaver i skole/dagtilbud i den kommende periode.

Der er fortsat mulighed for henvendelse til PPR på telefon 7257 7300.

Psykisk sårbare - råd fra Sundhedsstyrelsen

Sundhedsstyrelsen har udarbejdet informationsmateriale om psykisk sårbare og COVID-19. Materialet er rettet mod de psykisk sårbare men også til pårørende og fagpersoner.

Se rådene fra Sundhedsstyrelsen

Sundhedspleje

Sundhedsplejen er omfattet af nødberedskabet. Det betyder:

  • At nyfødte får kontakt på 4.- 5. dag efter fødsel og udvidet tilsyn af barnet mellem 7. og 10. dage efter fødslen
  • At børn med manglende vægtøgning, gule nyfødte børn og alle sårbare børn bliver kontaktet af en sundhedsplejerske og tilbydes enten konsultation eller hjemmebesøg. Mulighed for hjemmebesøg vurderes ud fra forsigtighedsprincippet i forhold til, om der er sygdom eller kritisk syge i hjemmet. Vi henstiller til, at det kun er raske forældre, der deltager i konsultation, og at søskende ikke deltager.

Har I en aftale med en sundhedsplejerske, vil I blive personligt kontaktet via telefonopkald, SMS eller mail. Alle planlagte aftaler til gravide, ældre raske og ikke-sårbare børn vil blive udført som telefonkonsultation eller skypemøde, og der tilbydes ikke et erstatningshjemmebesøg efter beredskabets ophør.

Sundhedsplejen er tilgængelig i hverdagene kl. 8.00 – 15.00 på telefon og mail via sundhedsvejen.dk eller sikker mail: sundhedspleje@jammerbugt.dk. Sundhedsplejerskernes direkte telefonnummer findes her eller kontakt 7257 7667, som hjælper dig videre til en sundhedsplejerske. Skolesundhedsplejen ophører med al aktivitet på skolerne, men kan træffes i henhold til ovenstående. Fra den 15. april er skolesundhedsplejens ressourcer allokerede over i hjemmesygeplejen. 

 

Tandplejen

Tandplejen er åben.


Udgangspunktet er en gradvis øget aktivitet i tandplejen, men niveauet skal fortsat hvile på hensynet til at reducere smittespredning jævnfør sundhedsstyrelsens retningslinjer.

Der vil derfor fortsat være tilset færre patienter end normalt pr. uge grundet forholdsregler i forbindelse med COVID-19. Der vil ligge en faglig vurdering bag hvilke patienter, der tages ind nu, og hvilke der må vente lidt endnu. Vi følger løbende de retningslinjer, vi får fra Sundhedsstyrelsen.

Tandplejen vil tage personlig kontakt til de borgere, der er udvalgt til at komme til tandlægen, således der kan aftales en tid.
Hvis du har behov for akut tandlægehjælp skal du kontakte Tandplejen telefonisk, så vi kan planlægge bedst muligt, så færrest mulige mennesker sidder i venteværelset på samme tid.

- Det er ikke tilladt at møde op på tandklinikken uden forudgående aftale.
- Man skal melde afbud hvis man har symptomer på COVID-19.
- Tag kun én pårørende med på tandklinikken.

Tandklinikken Kaas tlf.: 72 57 85 10
Tandklinikken Aabybro tlf.: 72 57 85 17
Tandklinikken Brovst tlf.: 72 57 85 14
Tandklinikken Fjerritslev tlf.: 72 57 85 14

Info om nødbehandling udenfor tandplejens åbningstid

Telefonisk rådgivning til børn og familier

Nedlukningen af skoler, daginstitutioner og vores tilbud til børn, unge og familier i forbindelse med Corona/COVID 19 har betydet store forandringer for børn og familier.

Hos nogle børn og familier betyder forandringerne, at nogle børn bekymrer sig særligt i disse dage. Det kan være bekymringer for sygdom, men også for hvordan det bliver at vende tilbage til skolen eller børnehaven igen.

For nogle børn er hverdagen måske generelt blevet svær.

Jammerbugt Kommune har derfor oprettet en rådgivning til børn og familier i denne ekstraordinære situation.

Rådgivningen står en psykolog i Jammerbugt Kommune for. Psykologen er klar til at vejlede forældre til at tackle de bekymringer og udfordringer, der er opstået i deres familie.

Telefonrådgivningen kan kontaktes på:  4191 2068.

Rådgivningen er et anonymt tilbud. Hvis det viser sig, at der er tale om en mere omfattende problematik, vil I blive rådgivet om mulighederne for støtte fra Jammerbugt kommune.

 

Vandværk og spildevand

Den almindelige drift af renseanlæg, pumpestationer og vandværk er uændret.

Administrationen arbejder hjemmefra, men kan stadig kontaktes på telefon og e-mail. Der er ikke mulighed for personligt fremmøde, før der fra officiel side gives mulighed for det.

 

Åbningstider ved Jammerbugt Forsyning A/S

Mandag – onsdag: 08.00 – 15.30

Torsdag: 08.00 – 17.00

Fredag: 08.00 – 13.00

 

Kontaktoplysninger

Telefon: 7257 9920

E-mail: administration@jfas.dk

Kontakt formular: https://jfas.dk/kontakt/kontaktformular/

Vagttelefonen: 7257 8920 (uden for normal arbejdstid)

Vej og park

På baggrund af regeringens udmelding:

“Alle offentligt ansatte, der ikke varetager kritiske funktioner, blev fredag den 13. marts 2020 sendt hjem. Hjemsendelsen gælder indtil videre. Offentligt ansatte, hvis opgaver foregår udendørs og ikke indebærer nævneværdig menneskelig kontakt, kan arbejde som normalt.”

Vej og Park startede op 31. marts kl. 7 med udendørs arbejde. De følger de udmelde retningslinjer for god hygiejne og minimal menneskelig kontakt.

 

Det er stadig muligt at indberette via kommunens selvbetjeningsløsninger her:

https://www.jammerbugt.dk/borger/transport-rejser-og-trafik/veje/skader-paa-veje-og-vejudstyr/

I tilfælde af akutte skader på veje og vejudstyr, som er til fare for færdslen eller til hinder for fremkommeligheden, kan du benytte Vej og Parks vagttelefon 72 57 89 40.

Uden for forvaltningens normale åbningstid kan skader, der er til fare for færdslen, anmeldes til Falck på tlf. 70 10 20 30. Falck vil sørge for midlertidig afhjælpning og kontakte forvaltningen ved først givne lejlighed.

Visitation

Efter regeringens beslutning om at lukke den offentlige sektor tilbyder vi ikke besøg fra visitationen, Vi Bevæger Ældre og forebyggende medarbejdere, medmindre det er strengt nødvendigt. Der tilbydes i stedet telefonisk rådgivning, og telefontiderne er uændrede.

Myndighedsafdelingen kan kontaktes som sædvanligt på tlf.: 72 57 75 90.

Møllegården lukkes helt for borgeradgang. Fysisk fremmøde vil ikke være muligt – borgere skal ringe til ovenstående telefonnummer for henvendelse i stedet.

Væresteder

Samværs- og aktivitetscenter Hjortdal og de fire væresteder i Brovst, Fjerritslev, Pandrup og Aabybro er åbne.

Dermed kan borgerne igen møde ind fysisk på tilbuddene – selvfølgelig med de forbehold, som Sundhedsstyrelsen anbefaler.

 

Værnemidler - nøddepot

Der er oprettet nøddepot med værnemidler som indeholder forskellige udgaver af overtrækskitler, masker, håndsprit og overfladedesinfektion og handsker.

Depotet tilgås fra Elmevej 1, Brovst (over for busterminalen)

Kontakt via Jette Simonsen, leder af sygeplejen, på tlf. 4191 2304

Hvis man står i en akut situation, hvor man har brug for værnemidler, så skal man kontakte leder af sygeplejen, som sikrer, at der kan afhentes det udstyr, der er behov for til den givne situation.

Der bliver ikke udleveret i pakker men i x stk., så vi ikke får varer, der kommer til at ligge ubrugte rundt omkring.

Det betyder, at man vil skulle forvente at hente ad flere gange, så vi er effektive i forbruget af varerne.

Når vi begynder at udløbe for produkter, er udmeldingen fra Lægemiddelstyrelsen, at det KUN er den lageransvarlige i kommunen der i denne periode skal bestille hos Regionen, da det KUN vil være dem, der kan indkøbe.

Dette for at sikre at der også er nok til de afdelinger, der skal modtage de dårlige Corona-smittede.

Lokale depoter af handsker, sprit mm skal bruges op før der kan bestilles fra nøddepotet.

De produkter der kommer fra nøddepotet, er ikke i kendt emballage derfor kan man ikke bestille til dispenserer der hænger i de forskellige afdelinger.

 

Ydelseskontoret

Ydelseskontoret kan kontaktes på telefon inden for normal åbningstid og sikrer naturligvis, at borgerne får ydelse.

Telefonnumre til ydelseskontoret:

Enkeltydelse samt integrationsydelse: 72 57 72 68

Sygedagpenge: 72 57 72 47

Fleksydelse/Ledighedsydelse: 72 57 72 63

Uddannelseshjælp/kontanthjælp/revalideringsydelse: 72 57 77 13