BBR

Her kan du læse om Bygnings- og Boligregistret (BBR), og hvad du gør, hvis du har rettelser hertil.

Bygnings- og Boligregistret (BBR) blev oprettet i 1977 på grundlag af de daværende ejeres oplysninger. Registret er løbende blevet ajourført ved afsluttede byggesager, eller ved ændring efter henvendelse fra ejendommenes ejere.

Det er ejerens ansvar, at oplysningerne i BBR er korrekte.

Bestemmelserne om BBR står i Erhvervs- og Boligstyrelsens Lovbekendtgørelse nr. 767 af 12. september 2002.
Oplysninger til brug for registrets ajourføring skal meddeles kommunen, når:

  • Der er uoverensstemmelse mellem BBR og de faktiske forhold.
  • En bygning eller enhed overgår til anden anvendelse.
  • Bolig- eller erhvervsenheder ned- eller sammenlægges, og når der gennemføres opdeling i ejerlejligheder.

Se din BBR

BBR.DK kan du finde de oplysninger der er registeret på din BBR-ejermeddelelse.

Der er også vejledninger til hvad der skal indberettes til BBR. 

Fejl på din BBR

Hvis du finder en fejl eller mangler på din BBR-ejermeddelelse, kan du rette dem i selvbetjeningsløsningen "Ret BBR" (linket finder du her på siden). 

Når dine ændringer er behandlet, vil du modtage en ny BBR-ejermeddelelse fra kommunen i din e-boks eller med posten, hvis ikke du er tilmeldt digital post. 

 

Kontakt

Vækst- og Udviklingsforvaltningen
Lundbakvej 5
9490 Pandrup
Tlf.: 72 57 77 77
vu@jammerbugt.dk

BBR
bbr@jammerbugt.dk

 

Link

BBR.dk