Digital Post

Alle borgere over 15 år skal have en Digital Postkasse, som offentlige myndigheder kan sende post til. For at få adgang til din Digitale Postkasse, skal du bruge et NemID.

Du læser din Digitale Post ved at logge ind med NemID på borger.dk eller e-boks.dk.

Kan du ikke modtage Digital Post, har du mulighed for at blive fritaget. Det betyder, at du modtager post fra det offentlige på papir i din fysiske postkasse. Husk tydeligt navn på postkassen. 

 Du kan blive fritaget fra at modtage Digital Post hvis du: 

  • ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem 
  • har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage post digitalt 
  • er registreret som udrejst af Danmark 
  • er blevet hjemløs 
  • har sproglige vanskeligheder 

Hvis du skal fritages fra digital Post skal du møde op i Borgerservice. Husk at medbringe dit sundhedskort, pas eller kørekort. 

Kan du ikke selv møde op i Borgerservice, kan du give en anden person fuldmagt til at søge fritagelse for dig. Til det skal du bruge denne blanket.

Du skal udskrive blanketten som udfyldes og underskrives af både fuldmagtshaveren og personen der anmoder om fritagelsen.  

Som fuldmagtshaver skal du medbringe dit sundhedskort, pas eller kørekort, når blanketten afleveres i Borgerservice. 

 

Hvordan ophæver du din fritagelse fra Digital Post? 

Hvis du er blevet fritaget fra Digital Post kan du altid tilmelde dig igen.  

Du kan få ophævet din fritagelse ved at møde op i Borgerservice. Husk at medbringe ID, f.eks. dit sundhedskort. 

Hvis du har NemID kan du selv ophæve din fritagelse fra Digital Post. Læs hvordan du ophæver din fritagelse her

Har du brug for flere oplysninger om Digital Post, er der hjælp at hente på borger.dk.

 

Problemer med e-boks?

Har du problemer med at se din post i e-boks, så læs her.

Har du generelle spørgsmål?

Den Digitale Hotline

Få hjælp til selvbetjening og tidsbestilling.

Dygtige medarbejdere sidder klar til at hjælpe dig på telefonen.

Tlf. 70 20 00 00

Telefontider:

mandag-torsdag 8.00-20.00

fredag                8.00-16.00

lørdage og helligdage lukket

søndage            16.00-20.00

Bestil tid i Borgerservice

Du skal bestille tid til fremmøde i Borgerservice på Rådhuset i Aabybro, Fjerritslev, Brovst eller Pandrup

Bestil tid til fremmøde i Borgerservice 

Åbningstider i Borgerservice: 

Aabybro Rådhus:

Mandag–Onsdag: 10.00 - 14.00 

Torsdag: 10.00 - 17.00 

Fredag: 10.00 - 12.00 

Fjerritslev Rådhus:

Mandage: 10.00 - 14.00 

Brovst Rådhus: 

Tirsdage: 10.00 - 14.00 

Pandrup Rådhus: 

Onsdage: 10.00 - 14.00