Sikker e-mail/digital post til Jammerbugt Kommune

Hvis du er borger i kommunen og kontakter os med personfølsomme oplysninger SKAL du logge ind på Digital Post via www.borger.dk og sende sikker post fra den digitale postkasse – er du fritaget fra Digital Post, skal du møde frem personligt i Borgerservice eller sende oplysningerne med almindelig post til Jammerbugt Kommune, Toftevej 43, 9440 Aabybro. Som virksomhed/myndighed kan du sende krypteret og sikkert via e-mail/tunnelmail

Sikker kommunikation til kommunen fra dig der er borger

Du skal have oprettet en digital postkasse for at sende en digital post (og dermed sende sikkert) til kommunen.

Læs mere om den digitale postkasse her

Log ind her

Fordele ved Digital Post:

  • Vi får din post – og du får svar – hurtigere (ligeså hurtigt som almindelig e-mail).
  • Du og vi sparer udgifter til papir, kuverter og porto. 
  • Du slipper for papirer og ringbind, fordi din post automatisk gemmes i din digitale postkasse. 
  • Din digitale postkasse følger med dig hele livet – uanset om du flytter, er på ferie osv. 
  • Uanset tid og sted kan du altid sende og modtage post og se dine gamle dokumenter. 
  • Din digitale postkasse er også et arkiv, hvor du kan oprette mapper og opbevare digitale versioner af dine vigtige personlige papirer - f.eks. dåbsattest, vielsesattest m.v. 
  • Du kan få besked på e-mail eller sms, når der er ny post til dig i din digitale postkasse.
  • Du kan give pårørende og andre læseadgang til din digitale postkasse.
  • Du kan modtage digital post fra andre end det offentlige, fx. bank, forsikring mv., så du har alt samlet ét sted.

Sikker e-mail fra virksomheder og myndigheder

Kontakter du os som virksomhed, kan du sende sikker email til sikkerpost@jammerbugt.dk - det kræver at du/din virksomhed har et NemID medarbejdersignatur – det kan bestilles her, hvis din virksomhed ikke allerede har det. Du kan også kontakte os via www.virk.dk  

Offentlige myndigheder kan sende digitale breve og dokumenter sikkert til Jammerbugt Kommune ved at følge vejledningen nedenfor.

Direkte adressering/Tunnelmail
Myndigheder, som har en sikker e-mailløsning, der understøtter direkte adressering/tunnelmail, kan sende sikkert ved at angive slutmodtageren af den sikre mail og sende denne sikkert.

Understøtter din/jeres sikre mailløsning direkte adressering/tunnelmail, kan der sendes sikkert til alle adresser der ender på @jammerbugt.dk

Send signeret og krypteret
Myndigheder, som har en sikker mailløsning der ikke understøtter direkte adressering/tunnelmail, skal sende sikkert ved at sende signeret og krypteret til sikkerpost@jammerbugt.dk.

Husk at angive afdeling og gerne (sagsbehandlerens) navn på modtageren i e-mailens emnefelt.

Selvbetjeningsløsninger

Vi har også sikre selvbetjeningsløsninger på mange områder, som du kan anvende ift. forskellige ansøgninger, videregivelse af oplysninger og kommunikation. Se mere her.

Kontakt

Jammerbugt Kommune
Toftevej 43
9440 Aabybro
Tlf: 72 57 77 77
Fax: 72 57 88 88
raadhus@jammerbugt.dk